Thursday, January 27, 2011

The White Tiger

De watte? Nou, dat is dus een boek. Ik zocht iets leuks in het Engels om te lezen en dat was nog een behoorlijke zoektocht. Want ik lees eigenlijk meestal gewoon in het Nederlands; vaak wat ik van de uitgeverij gestuurd krijg voor recensies en anders King-boeken.
Nu wilde ik eens wat anders. En aangezien ik probeer om m'n Engels wat op te halen, vond ik dat ik zo regelmatig eens een Engels boek moest kopen. Dus ik naar bol.com. (Ja, waar anders heen?) Daar kwam ik al snel de klassiekers tegen (Dickens, Poe, Lovecraft) maar dat is niet echt luchtig en makkelijk.
Na lang zoeken en veel beschrijvingen te hebben gelezen én met een goede grens (max. 10,- voor het boek) kwam ik uit bij The White Tiger, een boek van Aravind Adiga. Als het goed is zit er humor in en tot nu toe ben ik wel wat sarcasme tegengekomen maar ik ben pas enkele bladzijden gevorderd.
Het was in ieder geval een grote gok. Nu maar afwachten of ik goed gegokt heb ;)

In ieder geval zijn tips over goede Engelstalige boeken altijd welkom!