Tuesday, January 25, 2011

Heen en weer post

Het postkantoor hier in Naaldwijk gaat over een tijdje verdwijnen. Dus nu al is er een extra postdepot (lees: een garage) waarvandaan een aantal wijken verspreid worden. Ik ben dus ook dinsdag en woensdag de klos want dan moet ik ook mijn post ophalen in die garage. Op zich niet erg, want het ligt zelfs eigenlijk dichterbij.
Maar nu moet je eens opletten hoe dat gaat.
Ik fiets naar die garage op m'n fietsje. Vervolgens doe ik de deur open, werp een blik naar binnen - en constateer dat er geen fietstassen staan. Dus vloek ik in mezelf, doe de deur weer dicht en fiets naar het postkantoor, want daar zijn wél fietstassen - meestal. Vandaag moest ik zelfs aan iemand anders vragen om háár tassen even te lenen, want zelfs de postkarretjes stonden compleet tasloos onder het afdakje.
Dus. Met die tassen weer terug naar de garage. Twee fietstassen. Vijf tassen totaal om op die fiets te proppen. Dat lukt me doorgaans niet, maar nu had ik vandaag geluk dat er nog iemand was die al wat langer meedraait; dus alles op m'n fiets gekregen. Met steigerende, bibberende fiets ging ik op weg.
Laat nu ook nog bij de laatste 20 tot 30 huizen mijn foldertjes op zijn!
Dus dat ging alles behalve van een leien dakje vandaag. Hopelijk staan morgenvroeg die twee tassen nog in die garage die ik net wél ineens zag staan. Zou fijn zijn als ik niet steeds heen en weer moet fietsen als een heen en weer postbode.