Tuesday, February 17, 2015

Van die dingen die ik niet had verwacht...

... toen ik een jaar geleden met m'n dikke buik hoogzwanger zat te wezen:

- dat ik na een jaar nog volop borstvoeding zou geven: ik begon eraan met het idee "ik zie wel hoe ver ik kom"
- dat een baby kan grommen (zoek op youtube eens voor de grap grommende baby's op, hilarisch)
- dat een baby haar op de oren kan hebben (wat? ja! maar dat gaat er heel snel weer af hoor ;) is alleen in het begin)
- dat ik tussen de weeën door in slaap zou vallen
- dat tandjes en borstvoeding prima samengaan, op een enkel incident na
- dat we met die kleine werden doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat mevrouw weigert zich aan de grafiekjes te conformeren (klein hoofdje) (tijdens de zwangerschap óók al voor naar het ziekenhuis geweest)
- dat er zulke borstvoedingsondermijnende adviezen worden gegeven door sommige artsen, terwijl andere artsen vol lof zijn; hoe dan ook, iets wat normaal zou moeten zijn, wordt als vreemd gezien, en dat vind ik dan weer jammer
- dat een baby idioot lang blij kan zijn met een doekje/slabbetje/theedoek om mee te spelen, alle speciale babyspeeltjes ten spijt
- dat zo'n kind gerust eerst melk drinkt, daarna een boterham eet, daarna een banaan naar binnen werkt
- dat zo'n kind op een andere dag na de melk dan weer amper een halve boterham eet (verschilt van dag tot dag)
- dat er zoveel TROEP in "babyvoeding" zit - je kunt zo'n kind beter vers eten geven, da's simpeler en gezonder
- dat de reclames die je blijft krijgen doordat je ooit een blije doos hebt aangevraagd, maar zouden blijven komen... en blijven komen... en nog meer reclame... 
- dat een trappelzak bij je kinderwagen zo fijn is
- dat een kind op borstvoeding prima vanaf een paar maanden kan doorslapen (heerlijk!)
- dat de "voedingsadviezen" van het consternatiebureau duidelijk gericht zijn op het voorkomen van te dikke kinderen en anders zijn dan de adviezen van kinderdiëtist Stefan Kleintjes (die ik een stuk logischer en natuurlijker vind)
- dat het consternatiebureau de juiste benaming is ;) (met dank aan onze huisarts!)
- dat sommige vrouwen tot wel een jaar niet aan Always of OB of Libresse hoeven te denken dankzij borstvoeding, terwijl anderen na een paar weken alweer de pineut zijn
- dat die kleine zo'n charmeur zou zijn
- dat een baby met 11 maanden kan begrijpen wat "klappen" betekent (applaus!)
- dat een baby na een jaar nog steeds haar tenen in haar neus kan stoppen (lenig!)
- dat rompertjes naar beneden toe uitgedaan kunnen worden in geval van hevige spuitpoep (waar ik pas achter kwam toen die tijd al voorbij was, maar we hebben zo'n chaos ook maar 2 of 3 keer gehad, dus zo erg is dat niet)
- dat de "tiger in the tree" kan helpen bij krampjes
- dat een baby graag naar Max Geheugentrainer kan kijken (echt waar!)
en tot slot:
- dat het eerste jaar er nu bijna op zit en dat ik het (cliché!) heerlijk vind om lekker thuis te zijn en fulltime moeder :D