Tuesday, April 3, 2012

Gipsplaten en Holle Wanden

De muren van ons huis zijn voor het grootste deel hol. Gemaakt van gipsplaten, met daarachter - heel weinig. Lucht, meestal. Als ik een fotootje op wil hangen, moet ik een hollewandplug en een schroef van 3 centimeter gebruiken, anders dondert het hele zaakje weer net zo hard naar beneden.

Zo ook de badkamer. Vandaag stond de aannemer, met een steeds verbaasdere blik op zijn gezicht, op de muren te kloppen. Hol. Gipsplaat, met daarop erg scheefgeplakte tegels. Da's nog niet het ergste; er zitten flinke hoogteverschillen in ook. Het is niet zo dat onze muren recht zijn; nee, dat golft. Net als de vloer. Er is niets recht, alles is schots en scheef. Over dat prutswerk heen tegelen zou gekkenwerk zijn, eigenlijk. En dat had ik ook al bedacht, dat dat niet zou gaan. Ik ben ook niet gek.

Betekent wél dat we dan dus moeten slopen. Alle tegels eraf. Gipsplaten eraf. Nieuwe gipsplaten erop, nieuwe rachels, nieuw alles.
Maar 2 mei trouwen we. En dan? Niet douchen tot aan het huwelijk - en daarna pas gaan slopen en bouwen? Of nu gaan slopen en vast beginnen, en de dagen rondom het huwelijk maar even in een hotel kruipen ofzo? Ik heb eigenlijk weinig zin om nog 2 maanden (want daar komt het minstens op neer, als we nog een maand wachten) zonder douche te zitten.
Pfff.... gedoe. Oplossingen zijn er wel, maar ja...
Weet je wat straks ook hol is, behalve onze muren? Juist. Onze bankrekening.