Sunday, March 25, 2012

Schrijfkriebels door Unleash Award

De meeste mensen krijgen lentekriebels. Ik krijg schrijfkriebels.

Gisteren was de uitslag van de Unleash Award. Ik verwachtte er niet veel van, want het verhaal dat ik had ingestuurd, was niet al te best. Ik heb dat in december geschreven, maar eigenlijk was ik veel meer bezig met mijn manuscript van mijn boek dan met dat verhaal. Ben ik toch nog 23e geworden (van de 77)! En derde beste nieuwkomer, dat is ook wel weer leuk.

Het allerleukste vond ik eigenlijk toch wel dat mijn verhaal gelezen werd (had ik dat van te voren geweten, dan had ik wellicht beter m'n best gedaan :P) door Tais Teng! En om van Tais Teng 'soepele stijl' als commentaar te krijgen, dat is tóch mooi :) Jammer vond ik wel dat het jurycommentaar in 2 van de 3 gevallen érg kort was, maar goed, je kunt niet alles hebben. En ik ben het met ze eens, dus veel meer valt er niet over te zeggen ook. Als vingeroefening was het geslaagd, verder ga ik er niet meer naar kijken ;)

Maar door die Unleash Award kreeg ik weer schrijfkriebels. En vandaag het resultaat; ik heb de ruwe versie van de proloog af - de proloog voor boek nr. 3, welteverstaan....

En dat terwijl ik boek 1 nog moet opsturen en boek 2 nog moet nakijken. Ik heb ook eigenlijk niet de planning om hard aan deel 3 te gaan werken, maar ja... die kriebels....